Είδα “Parrot” της Αλμπέρτας Τσοπανάκη στο θέατρο Παραμυθίας

Η σχέση μου με το Parrot της Αλμπέρτας Τσοπανάκη ξεκινάει κάποιους μήνες πριν, όταν είχα την τιμή να συζητήσω μαζί της σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη και λίγες μέρες μετά την συνέντευξη όταν είδα μια πρόβα σε αρχικό στάδιο της παράστασης. Από τότε γοητεύτηκα από αυτήν την παράσταση, τόσο από το κείμενο και την σκηνοθεσία της Αλμπέρτας, όσο και από το πολυδιάστατο ταλέντο των τριών συμπρωταγωνιστών της.

Θα ήθελα να ξεκινήσω από το κείμενο. Ο θεατρικός λόγος του κειμένου είναι μεστός και αλληγορικός, διασκεδαστικός πολλές φορές μα κυρίως ψυχογραφικός και αληθινός, με λίγα λόγια σε διασκεδάζει αλλά και σε προβληματίζει! Ένας παπαγάλος εκπαιδευμένος να διασκεδάζει τα πλήθη, αντιδρά και επαναστατεί και έρχεται αντιμέτωπος με ό,τι του έχουν μάθει να κάνει στη ζωή του και οι ήρωες που τον περιβάλλουν μένουν μετέωροι στην αντίδρασή του γιατί τον θεωρούν δεδομένο. Το θεατρικό έργο είναι ένα ψυχογράφημα του ανθρώπου που έχει μάθει να «παπαγαλίζει» ό,τι του λανσάρεται χωρίς κριτική σκέψη από τους «ιθύνοντες». Τι γίνεται όμως όταν κάποιος αντιδρά;

Η Αλμπέρτα Τσοπανάκη σε ό,τι καταπιάνεται όλα αυτά τα χρόνια το φέρνει εις πέρας με τρόπο μοναδικό και μαγευτικό. Το θέατρο της, το θέατρο Παραμυθίας, είναι μία εστία πολιτισμού που πάντα έχει κάτι διαφορετικό να πει στο Αθηναϊκό κοινό, κάτι ξεχωριστό και πολλές φορές να αποτελεί θεατρική πρόταση. Εδώ στο «Parrot», την βλέπουμε γι’ άλλη μία φορά σε τριπλό ρόλο. Είναι ηθοποιός, σκηνοθέτις και συγγραφέας και σε όλα γι’ άλλη μία φορά αριστεύει. Γι’ άλλη μία φορά μας αποδεικνύει πόσο πολύπλευρη αλλά και ολοκληρωμένη καλλιτέχνις είναι!

Μαζί με την Αλμπέρτα Τσοπανάκη συμπρωταγωνιστούν τρεις εκπληκτικοί νέοι ηθοποιοί. Ο Γιώργος Λιάκος στο ρόλο του παπαγάλου μάγεψε τόσο με την ερμηνεία του και τις εκφράσεις του όσο και με την υπέροχη φωνή του σε όλα τα τραγούδια που ερμήνευσε. Κατάφερε να μεταμορφωθεί σε «παπαγάλο» χωρίς να υπάρχει ψήγμα καρικατούρας! Ο Μάριος Νέλσονας Ψαρόπουλος στο ρόλο κυρίως του «μάνατζερ» είναι εκπληκτικός. Απέδωσε με πολύ κυνικό τρόπο το «πρόσωπο» της εξουσίας! Ο βενιαμίν της παράστασης, Στέφανος Μαστρογιαννόπουλος απέδωσε με μεγάλο ρεαλισμό όλους τους ρόλους που του δόθηκαν κυρίως όμως στον ρόλο του «ράπερ» που είναι μοναδικός!

Τέλος υπέροχη τόσο η μουσική των Πρόδρομου και Γιάννη Μακρίδη όσο και τα σκηνικά και τα κουστούμια της Μάγδα Καλορίτη.

Εν κατακλείδι πρόκειται για μια υπέροχη παράσταση που σε ψυχαγωγεί και σε προβληματίζει. Στο υπέροχο θέατρο Παραμυθίας που τελικά το όνομα του δεν είναι τυχαίο!

Σπεύσατε!

Πρώτη δημοσίευση © Art Magazino – 15/01/2020

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s